Monday, January 2, 2012

yang ditunggu telah tiba







Sambungan kisah Nabi Khidir dan Nabi Musa terjawab menjelang 2 Januari 2012.

Berkat KESABARAN yang jitu dan tidak tertahan lagi. Akhirnya perjuangan yang menuntut kesabaran ini seakan-akan menampakkan hasilnya. Penantian yang dulu dirasakan satu impian telah mula nampak.

Impian yang didongengkan oleh angan-angan dari teman-teman kini akan menjadi realiti. Jika ini juga adalah ibadah untuk akhirat maka tidak tersalah jika ianya adalah perjuangan. Jika ianya perjuangan maka tertanam semangat yang kuat untuk mencapainya.

Bukan senang dan tidak mudah. Membinanya dengan keazaman. Mendirikan dengan tekat. Tidak salah rupanya aku BERSABAR sedikit masa sebelum membuat pertimbangan untuk menerima pilihan peluang yang terpampang di depan mata.

Sukar rupanya membuat pilihan tentang hala tuju hidup rupanya. Rupanya ada sesuatu yang baik akan memati di hadapan.

Yakin dengan sabda Rasullah SAW bahawa 9/10 dari rezeki datang dari perniagaan. Maka itu yang aku sahutkan. Meninggalkan cita-cita dahulu mengejar ruang dan masa untuk Akhirat. Salahkah aku?

Inilah butiran tasbihku. PERUSAHAAN ini adalah jalan-jalan ibadah ku mengabdi pada yang maha memberikan rezeki. Adakah aku salah membuat percaturan? atau aku lemah dalam membuat perkiraan?

Inilah jalan-ku.



MORAL OF THE STORY


Jihat Business  "mencari ruang dunia untuk masa berbuat amal untuk akhirat"


SOLAT à SABAR à REZEKI
Berusaha à sabar à tawakal 


Akhirnya tidak TERPISAH dunia dan akhir kerana aku nampak makna setiap butiran kerja yang aku akan lakukan dan perbuat. Ada mereka yang memerlukan, ada mereka yang mengharapkan dan ada mereka yang meminta. Aku perlu ada Kuasa untuk memberi, melindungi dan berbagi apa yang aku miliki.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...