Monday, January 17, 2011

Lucifer = iblis = dajjal adalah sama?

kita sering mendengar nama LUCIFER disebut2 dlm drama (supernatural), film dll. tahukan anda LUCIFER dikenali sebagai "fallen angel" merujukan kepada Isaiah 14:3–20.

Kenapa angel? Adakah LUCIFER adalah malaikat? Sedangkan dia kini juga dikenali sebagai DEVIL? Pasti anda kenal dengan makhluk yang tidak mahu sujud pada adam di atas kesombongannya?

"It is We Who created you and gave you shape; then We bade the angels prostrate to Adam, and they prostrate; not so Iblis; He refused to be of those who prostrate."

(Allah) said: "What prevented thee from prostrating when I commanded thee?" He said: "I am better than he: Thou didst create me from fire, and him from clay."

Qur'an 7:11–12

Pasti pula anda pernah mendengar bahawa adam dan hawa digoda untuk memakan buah dari pokok terlarang? Ianya adalah sirah yang kita pelajar dan ketahui. Kerana kisah2 ini merujuk pada makhluk ciptaan ALLAH SWT yang sama. LUCIFER adalah IBLIS. IBLIS pula adalah awalnya dicipta sebagai ketua malaikat sebelum ia dihumban JATUH oleh ALLAH ke bumi. Dari situ datangnya istilah "fallen angel".

Sebelum di JATUHKAN ke bumi, inilah perjanjiannya dengan ALLAH.

“iblis kemudian mendakwa bahawa jika hukuman atas tindakan itu ketidaktaatan harus ditunda sampai hari kiamat, bahawa ia akan mengalihkan banyak keturunan sendiri Adam dari jalan yang lurus selama tempoh nya tangguh. [17] Allah menerima tuntutan Iblis dan jaminan ganjaran untuk Iblis dan para pengikutnya dalam bentuk neraka. Untuk menguji manusia dan jin sama, Allah membenarkan Iblis untuk menjelajahi bumi untuk berusaha mengubah orang lain jauh dari jalan-Nya. [18].

tapi akhir-akhir ini iblis seperti tidak kedengaran kisahnya, cuma yang biasa kita dengar tentang godaan syaitan dan sejumlah syaitan yang banyak jumlahnya dan tugasan-tugasannya. Siapakah syaitan? Dari mana syaitan ini muncul dalam kesah hidup kita?

“Because he contrived "to make his throne higher than the clouds over the earth and resemble 'My power' on high", Satan-Sataniel was hurled down, with his HOSTS OF ANGELS, and since then, he has been flying in the air continually above the abyss.[4]"

Syaitan bukanlah iblis/lucifer. Jika lucifer adalah ketua malaikat pasti ketua ada pengikutnya dikalangan malaikat berpangkat rendah. Maka itulah syaitan. Pengikut bawahan kepada lucifer yang mengarahkan syaitan untuk menggoda manusia sehingga ke hari kiamat.

Jadi sehingga akhir zaman? Kita sedar dan perlu disedarkan bahawa kita adalah ummat akhir zaman yang sedang berada di fasa ke lima usia alam semestar ini. Yang MUNGKIN fasa keempat itu akan berakhir pada desember 2012 dan memasuhi HURU HARA 2013.

*HURU HARA 2013
Tahun 2012 & 2013. kita sering dimomokkan dengan krisis NEW WORLD ORDER, kelumpuhan sistem perkomputeran dunia / semua alatan elektronik akibat medan magnet yang terhasil mungkin menerusi NIBULAR yang merentasi bumi / menghentam bumi atau radiasi matahari yang akan makin aktif. MUNGKIN saja akan berlaku. tiada siapa lebih mengetahui melainkan ALLAH.

*maklumat tambahan. Pada tahun 2012-2013 akan lalu 1 komet naibiru lalu menghampiri bumi, selepas itu akan ada 3 tempat terjadinya malapetaka yg amat dahsyat,1 di timur,1 di barat dan 1 di semenanjung arab yg melumpuhkan semua teknologi manusia dan 2/3 manusia akan mati. Kemudian itu bumi akan diselaputi asap tebal selama 40 hari yang gelap gelita. Selepas itu barulah akan munculnya iman mahadi. Selang 7 tahun, muncul pula DAJJAL diikuti dengan nabi isa. DAJJAL akan mati dengan mata pedang nabi isa.

dimana kisah lucifer ini pergi? Adakah dia sudah mati? Atau dia sudah lupa tentang janjinya pada ALLAH? Pasti dia tidak pernah lupa, tapi kita manusia yang sudah lupa, sedang dilupakan dan diusahakan oleh SEGOLONGAN manusia ini supaya kita lupa tentang lucifer dan kisah perjanjian itu.

Sapa SEGOLONGAN ini? Apa kaitan mereka dengan lucifer? Kenapa mereka ingin MELALAIKAN manusia? SEGOLONGAN ini adalah PENYEMBAH IBLIS. Siapa mereka anda pasti kenal. Anda pernah mendengar tentang ILLUMINATI? FREEMASON? ZIONIS? PUAK KONSPIRASI? Dan NEW WORLD ORDER? Merekalah kaum pagan yang terdiri dari kaum yahudi laknatullah. Konspirasi mereka menyediakan persiapan dunia untuk menunggu turunnya DAJJAL.

*ILLUMINATI
Bila kita lalai maka mudahlah DAJJAL ini menguasai kita. Mereka yang lemah imannya pada saat DAJJAL itu tiba akan menjadi KAFIR. DAJJAL ini akan berada di dunia ini dalam masa 40. 1 hari pertama panjangnya 1 tahun. Hari kedua panjangnya 1 bulan. Hari ketiga panjangnya 1minggu dan hari berikutnya sama seperti hari2 biasa. DAJJAL ini akan pergi kesetiap pelusuk daerah /kampung. Siapa yang tidak beriman dengannya (menyertainya/menjadi kafir) seluruh tananam dan sumber air / hujan tidak akan turun di kawasan tersebut. Sebaliknya akan berlaku jika daerah tersebut beriman denganya.

ADAKAH PADA KETIKA ITU TAHAP KEIMANAN KITA TIDAK TERGONCANG? Sedangkan sekarang sudah cukup buktinya ummat islam hari ini hanya tinggal pada NAMA. Tidak solat, masjid indah tetapi tidak diemarahkan, pergaulan bebas, couple, cinta hingga membawa kepada anak luar nikah, kondom menjadi dinding keimanan, lagu menjadi siulan, penyanyai adalah idola, pemimpin adalah dikalangan orang yang paling hina dalam masyarakat, ulamat dihina dan dipersenda, hukum islam diperlecehkan, anak menjadi tuan kepada ibunya, al-quran sebagai hantaran / perhiasan rumah dan dinding, majlis-majlis agama sepi dari kunjungan, pemimpin ditakuti kerana kezalimannya dan lain-lain.

Tempat yang tidak didatangi DAJJAL adalah MAKKAH dan MADINAH. Kerana dikawal oleh malaikat. Tetapi sedang DAJJAL berada dipinggiran madinah kerana tidak mampu masuk kedalam tempat suci tersebut, dia menghentak lalu berlaku gempa sebanyak 3 kali. Semua orang-orang munafik di dalam madinah SEPERTI CACING KEPANASAN dan keluar dari madinah mendapatkan ketua mereka iaitu DAJJAL. Ketika itulah istilah MADINAH DISUCIKAN.

Lalu bila manusia sudah lalai dan menjadi kafir atas tipu daya DAJJAL dan kelemahan iman kita, makanya kafir itu kemana hala tujunya. Kesyurga atau neraka? Pastinya NERAKA. MAKA jika DAJJAL ini bagaikan mencari manusia diseluruh daerah dan kampung di muka bumi ini untuk dikafirkan / dibawa masuk sama kedalam neraka. Makannya apa? Tidakkah sama tujuan IBLIS turun kebumi adalah untuk menyesatkan manusia dalam perjanjinya dengan ALLAH?

Nauzubillah himin zalik.

LUCIFER itu adalah IBLIS. Adakah IBLIS itu adalah DAJJAL? Dan semua ketipuan yang kita ikuti tentang cintanya kita pada harta (emas/duit , kereta, rumah, anak pinak), dunia, hiburan (lagu, artis sebagai idola, porno), tari menari (tv, internet, hp), rasuah, kekejaman (terhadap orang bawahan), penindasan (terhadap orang miskin, orang yang lemah) dan kelemahan iman (tinggal masjid, tinggal solat, hukum ALLAH ditolak digantikan dengan hukum manusia) oleh sayap-sayap PENYEMBAH IBLIS iaitu perfileman barat, makanan dengan trangetik, ayam suntik, bank dunia, BPP (kononnya pembela kepada dunia) dan semua elemen mind control mereka sudah kita hadami dan menjadi sebahagian dari darah daging kita yang tidak boleh lagi kita elakkannya.

*MAKANAN
MORAL OF THE STORY
Maka saudara-saudara ku? mengucaplah. Jika bukan 2012 atau 2013 atau bila-bila pun tarik fenomena ini akan berlaku. Adakah hingga mahu IMAM MAHDI muncul baru kita ingin menyedari? Adakah mahu hingga ARMAGADDON berlaku di depan mata baru kita mahu percaya bahawa kata-kata ALLAH itu benar. Adakah sehingga NABI ISA turut baru kita mahu beriman dan meningkatkkan keimanan? Jika bukan hari ini untuk kita tinggalkan kecintaan kita pada hiburan, film, wayang, tari menari, couple, merempit, bersukan yang melampau, pergaulan bebas? Bila lagi kita mahu BERUBAH? Adakah sehingga YA’JUD DAN MA’JUD muncul baru keimanan itu mahu kita bina? Atau tidakkah kita terasa ingin berbai’ah dengan al-mahdi? Menjadi pendokong kepada kebangkitan islam kelak?

Itulah yang dilaungkan oleh rakyat palestine... islam pasti gemilang, baitul ma’dis akan jadi milik kita. Atau kita mahu tunggu dan biarkan takdir menetukan segalanya.

Ingatlah ummat akhir zaman. Pengakhiran hidup kita cuma ada syurga dan neraka. Tidak ada pertengahan/tidak ada istilah lalang atau katak yang melompat. Tiada ada istilah “ya atau tidak”. “atau”. Ini bukan gurauan, ini realiti. Jika kita tidak berubah untuk kembali menerima islam dan seluruh sistem islam yang membawa kepada kehambaan kita kepada PENCINTA kita. Maka betullah dalam kisah-kisah pada akhir zaman yang menyabut. “kelak ummat akhir zaman tidak sedar yang mereka ada pada akhir zaman dan mereka tidak pula berbuat apa-apa

Jika tidak berubah kepada islam dan meningkatkkan iman kepada ALLAH. Jika kita ditakdirkan untuk berada pada zaman DAJJAL itu muncul, mahukan kita mengimaninnya (menjadi kafir?)

2 comments:

HIDUP SIALAN BIN AJAIB KU said...

jadi apakah dajjal sama dengan lucifer ? saya hanya ingin menanyakan itu

Mohamad Asyraf Zainudin said...

Topic yang bagus. Tapi nak buat pembetulan sikit.

Iblis adalah dari kalangan jin. Bukan malaikat. Azazil nama asalnya. Diangkat ke langit dari peringkat ke peringkat hingga yang teratas dan tinggal bersama2 kalangan malaikat. Dan menjadi penghulu di situ. Ilmunya tinggi sehingga malaikat2 berpandu padanya.

Hingga terciptanya Adam AS, Azazil enggan sujud padanya dan dilaknat oleh Allah SWT dengan panggilan IBLIS!

Mengapa Azazil sungguh membenci Adam AS sejak diciptakan? Padahal azazil ilmunya tinggi dan hidupnya hanya kerana Allah SWT. Adam baru sahaja diciptakan tapi dibencinya seperti sudah mengenali antara mereka sudah sekian lamamnya.
Sewaktu di murka oleh-Nya, iblis boleh patah balik dan meminta ampun dan menyesali akan perbuatannya dan takut akan balasan-Nya.

Tapi mengapa Iblis enggan begitu? Hanya kerana Adam AS...

Rahsia yang zahir dari yang batin..

Hanya Allah shj yang tahu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...