Tuesday, October 6, 2009

bile aku mahu mengisi apa yang kosong



























Mengisi dengan kemahuan tapi tidak berkemampuan. Aku melihat ape yang terisi dalam dunia sekarang yg penuh dengan kecelaruan. Kecelaruan yang terus dan terus di isi dalam kantung kehidupan. sehingga dirasakan pengisi itu melimpah-limpah serta cuba memenuhi segenap ruangan yang masih kosong dalam diri ini.

Aku masih tidak terisi. Mahu diisi tapi tak mampu mengisi. Aku takut masa yang berlalu membuatkan aku terus terisi oleh kecelaruan itu. Lalu aku adalah 'kecelaruan' itu. Aku tidak mahu seperti mereka atau seperti kamu. Sudah celaru, haru biru, lalu tidak sedar akan keadaan diri sendiri.

Aku kosong, penah berisi tapi tidak cukup penuh dengan pengisian. Perlu lagi ditambah untuk kuat dan teguh terisi agar kelak melimpah limpah dan kelimpahan aku itu mampu mengisi kekosongan orang lain. Mampu ku limpahkan pada teman dan sahabat, keluarga dan sanak saudara serta pada masyarat dan negara. Utamanya pada agama.

Aku kosong, tapi sedang terisi. Aku cawan bukannya air. Aku dunia bukan isinya. Aku hidup tapi bukan jalan ceritanya. Aku mahu terisi bukan menanti. Aku mahu terisi dan aku mahu mengisi.

----------------------------------------------------------------------------------------------


aku = dunia
kosong = hati
isi = agama

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...